• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Dags för samlingslån…

KevinB

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
4 Mars 2022
Meddelanden
106
Mottagna reaktioner
11
Poäng
62
Hej, jag vil samla och lösa gamla lån. Vet inte om är bättre at söka store summa eller vad tycker ni?
361 k inkomst
30 k underskott
500 k totalt utnyttjat lån(200 k Marginalen, 255 k swedbank,45 k feratum)
3 ff sista 12 m.
UC betyg 3,4
jag har lite lån utanfor UC som vil jag lösa så är det bättre at jag söka 600 k …kan jag få så mycket eller bättre mindre summa och lösa feratum och dom utanfor UC…Vad tycker ni ?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Svante1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
27 Mars 2022
Meddelanden
1 026
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Hej, jag vil samla och lösa gamla lån. Vet inte om är bättre at söka store summa eller vad tycker ni?
361 k inkomst
30 k underskott
500 k totalt utnyttjat lån(200 k Marginalen, 255 k swedbank,45 k feratum)
3 ff sista 12 m.
UC betyg 3,4
jag har lite lån utanfor UC som vil jag lösa så är det bättre at jag söka 600 k …kan jag få så mycket eller bättre mindre summa och lösa feratum och dom utanfor UC…Vad tycker ni ?
Tycker om du ska ansöka högt så ska du ansöka om 500k då det är bara vissa långivare som lånar ut 600k. Ansök 500 och kan dem inte erbjuda de beloppet då kommer dem nog erbjuda lägre.
 

KevinB

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
4 Mars 2022
Meddelanden
106
Mottagna reaktioner
11
Poäng
62
jag fick erbjudande av Marginalen at jag kan utöka lån där up till 500 k med lägrr ränta. Jag fick 10,9% på dom 200 k . Ska jag ansöka där bättre eller Lendo ?
 

KevinB

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
4 Mars 2022
Meddelanden
106
Mottagna reaktioner
11
Poäng
62
Jag fick 200 k via Zmarta 4 4 månader sedan… nu fick jag mail av dom at jag kan utöka. Jag har bättre UC nu så jag vil samla dom, betala av Feratum och några utanfor UC
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 802
Mottagna reaktioner
799
Poäng
707
Jag fick 200 k via Zmarta 4 4 månader sedan… nu fick jag mail av dom at jag kan utöka. Jag har bättre UC nu så jag vil samla dom, betala av Feratum och några utanfor UC
Ja, men det jag undrar är hur du fick erbjudande av dem nu? De kan väl inte erbjuda dig höjning utan att du har ansökt om det?
Ansökte du nu om höjning direkt via dem eller gjorde du ansökan via låneförmedlare?
Ifall du inte inte ansökte via låneförmedlare nu så kanske du kan ansöka via låneförmedlare och se vad du får för erbjudande där.
 

KevinB

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
4 Mars 2022
Meddelanden
106
Mottagna reaktioner
11
Poäng
62
nej, jag fick erbjudande via mail at jag kan ansöka som deras kund…och det står at det är lätare at bli beviljad om du är redan kund och at ränta bli lägre en nu isf…
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 802
Mottagna reaktioner
799
Poäng
707
nej, jag fick erbjudande via mail at jag kan ansöka som deras kund…och det står at det är lätare at bli beviljad om du är redan kund och at ränta bli lägre en nu isf…
Såna mejl får alla, det innebär inte att man kommer bli beviljad om man ansöker om utökning.
I så fall tycker jag du ska söka via låneförmedlare för att ha större chans att få erbjudande. Vill Marginalen erbjuda om utökning så kommer du få erbjudande där.
 

KevinB

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
4 Mars 2022
Meddelanden
106
Mottagna reaktioner
11
Poäng
62
Vad tycker du , Lendo eller Zmarta … så ska jag ansöka 500 k och löska Marginalen och feratum …hur mycket är max lån som jag kan få pga mina forutsätningar
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 802
Mottagna reaktioner
799
Poäng
707
Vad tycker du , Lendo eller Zmarta … så ska jag ansöka 500 k och löska Marginalen och feratum …hur mycket är max lån som jag kan få pga mina forutsätningar
Det spelar ingen roll var du ansöker, de samarbetar med samma banker typ. Jag tror inte du kommer få erbjudande på 500k men du kan prova. De kanske erbjuder mindre summa om de inte kan erbjuda 500k.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp